2009-07-07

H1N1-vizsgálat a Szent László Kórházban

Kedveseim!

Tegnap H1N1 teszten jártam, mert -- hogy az NDA-t tiszteletben tartva fogalmazzak -- az iwiwen tőlem 2 kézfogásnyira lehet találni H1N1-betegeket. A pénteki cégdorbézon megfázhattam, az influenza tüneteit mutattam, és lázam nem volt, hétfőn ellátogattam az éppen nyaraló háziorvosom helyetteséhez. A fiatal orvoshölgy, amint meghallotta, hogy miről van szó, sikítva rohant konzultálni a szomszéd szobában székelő tapasztaltabb kollégájával, majd további vizsgálatok nélkül azonnal a László Kórházba küldött.

Javaslat:
Ha valaki a Lászlóba akar menni, az ne higgye, hogy a Nagyvárad tér a cél. A mellékelt térképen A-val jelöltem a betegfelvételi épületet, B-vel pedig azt az épületet, amit én véletlenül vettem észre és ahol kerékpárral bejutottam.

Betegfelvétel:
A betegfelvételi épület ajtaján ott figyel egy tábla, miszerint a külföldről érkező, az influenza tüneteit produkáló betegek csöngessenek, majd hívásra fáradjanak az 5-ös kórterembe. A tábla igazi jelentése persze az, mint azt megtudtam, hogy minden H1N1-gyanús páciens tegyen így.

A vizsgálat maga egyszerű és gyors volt, alig tért el a sima körzetiorvosos vizsgálattól. Fonendoszkóp, torokbabámulás, hastapogatás, sóhajts. Van egy gyorsteszt, ami orrváladékból mutatja ki a kórokozót, de az állítólag nem tökéletes. Mivel nekem ez a tesztem neg. lett, meg lázam sem volt, negatív lelettel távoztam.

Az orvos elmondása szerint akkor túrnak H1N1 után, ha a beteg lázas + léguti fertőzést villant és a háttérben ott figyel a megfertőzöttség lehetősége. Én a legelső ponton elbuktam, amit a háziorvosnak illett volna elkapnia.

Tanulság:

1. Minden tünetet megosztani a háziorvossal és mindenre rákérdezni.
2. A Szent László Kórházat jobb a Gyáli útról megközelíteni, akár 1-es villamossal, akár bringával megy az ember (ha a mentő visz, akkor indifferens :).

Addig is: egyetek C-vitamint, igyatok töményet, aludjatok sokat!

Címkék:

5 megjegyzés:

Időpont: 20:23 , Blogger kog írta...

http://index.hu/bulvar/2009/07/09/a_vaci_ut_81-85-ben_kitort_az_ujinfluenza-jarvany/

hát Papesz, én nem nyugodnék meg :)

 
Időpont: 21:10 , Anonymous Névtelen írta...

Mit reagálsz erre, főnök?

 
Időpont: 09:04 , Blogger Varánusz írta...

Bocs, de ritkán olvasok indexet. Kivonatolnád a lényeget?

 
Időpont: 12:44 , Blogger kog írta...

röviden: hivatalosan 8, nemhivatalosan több beteg is infulenziás az olajiparban, meg a szomszéd bérlőknél, a gonosz multik persze most is hazudnak, nem védik a dolgozókat, kirúgással fenyegetik a betexabira menni akarókat, gyerekek vérét isszák, satöbbi. nem félsz? :)

 
Időpont: 12:55 , Blogger Varánusz írta...

Nem félek, a bulvárt meg leszarom. Engem nem a virnya fenyeget nap, mint nap, hanem a sok gyilkos autós az utakon :)

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal