2007-01-22

ovsz.hu

Egyik barátom hívott, hogy az édesapjának A- vérre lenne szüksége. Semmi gond, pont ilyenem van, szoktam is vért adni, hát nézzük meg, mi van a weben a témáról.

Jópont
Eléggé átszervezték a lapot. Például a főoldalon látjuk, hogy mekkora a hozzáférhető vérkészlet. Most az "éppen elég" fokozaton áll, de egy kis URL-hackiggel feltolhatjuk a raktárkészletet :)
http://www.ovsz.hu/images/blood/bar01/level4.png

Aztán fotósorozat illusztrálja, hogy mi történik véradáson.

De nem is ez a lényeg, hanem hogy RSS-ben küldik szét a készlet méretét, méghozzá vércsoportonként. Ergo ha látod, hogy a te véredből kevés van, fogod magad, azt' bemész.

Ha valamit nem találunk, üzenetben érdeklődhetünk. Ekként cselekedtem én is.

Rosszpont
- Elérhető a neten azon gyógyszerek listája, melyek szedése kizár a véradásból? -- kérdeztem levélben.
- Jelenleg honlapunkon nem érhető el azon gyógyszerek listája, melyek szedése kizár a véradásból. Azon oknál fogva, hogy a több ezres gyógyszerlista több oldalt foglalna el. A hatóanyag szerinti felsorolás pedig nem lenne segítség egy laikus számára, hiszen a gyógyszer nevek változhatnak. Ezért, egyedi elbírálás alá esik mindenféle gyógyszer szedése, melyet a donorvizsgáló orvos végez. -- válaszolta egy főorvos.

Magyarul menj be, szopd végig az előkészítő procedúrát, majd amikor mellékesen megemlíted, hogy mit szedsz akármire, akkor közlik, hogy "ja, bocs, akkor ne adj". Az ilyen apró, de mégis idegesítő kellemetlenségekről tavaly nyáron már írtam.

Lesz mit fejleszteni a beszedett vizitdíjakból, az biztos.

Hogy szerintem mi lenne a megoldás? Nem varázslat, nem is találom fel újra a kereket vagy a tűzcsiholást. Létezik az EüM oldalán a DrInfó nevű szolgáltatás. (Természetesen teljesen magamtól találtam rá még a nyáron, úgy tűnik, orvosinformatikai téren még mindig veri a google a háziorvosokat. :) Na most ezen az oldalon minden gyógyszernek ott van a hatóanyaga, a helyettesíthetősége, az alternatív gyógyszerekkel mennyibe kerül 1-1 napi kezelés, milyen szerekkel nem szedhetők, milyen allergiánál ellenjavallt a használatuk, gyakorlatilag minden. És igen, ez a "a több ezres gyógyszerlista több oldalt foglal el". Sőt, úgy nevezett adatbázist alkot. És működik. Az adatbázist szerintem simán ki lehetne egészíteni azzal, hogy az adott szer használata a véradásból egyértelműen kizár-e.

Uff. A Tikkadt Bölény szólott a törzsi tanács előtt.

Címkék:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal