2008-08-29

A mindenevő százas listája

A kispadon eszpée cikkezik a témában. Lássuk az én listámat, bár szerintem a válogatás nagyon amerikai, nagyon szubjektív. Ami megvolt, az vastag, ami kényszer nélkül jelenlegi álláspontom szerint józanul nem kóstolnék meg, az áthúzva.

1. Vadhús
2. Csalántea - simán, majdnem minden héten. Most is van az irodai fiókomban 1-2 filter.
3. Huevos rancheros - különösebben nem vagyok oda a mexikói kajáért, ez az ottani parasztreggeli lesz.
4. Tatár beafsteak
5. Krokodil - Houstonban tavaly ősszel és idén tavasszal is egy cajun étteremben, rántva.
6. Véres hurka
7. Sajt fondü - inkább társas szórakozás, 1-2x volt ilyen házibuliban még fiatal koromban. Aztán idén nyáron egyik este ez volt a vacsora. A csajok is élvezték.
8. Ponty - nyamm!
9. Borscs - azaz céklás zöldség- vagy húsleves. Anyósomék kertjében elég sok a cékla, évente 2-3x biztos főzünk borscsot.
10. Baba ghanoush - szomszédom egy kurd srác, tőle kaptam 2x, de padlizsánkrémet a nejem is gyakran készít.
11. Tintahal
12. Pho - vietnami húsleves. A tavaszi texasozás során látogatást tettünk az egyik vietnami étteremben.
13. Mogyoróvajas - dzsemmes szendvics - ebben mi az extra? A mogyoróvaj az mogyoróolajból köpült margarin, nálunk meg repcéből vagy napraforgóból köpülnek margarint, de azt se nagyon eszem, inkább vajat. De lekvár alá azt se.
14. Aloo gobi
15. Hot dog
16. Epoisses -sejtelmem sincs, hogy milyen sajtokat ettem össze 2 éve Páriban.
17. Szarvasgomba
18. Gyümölcsbor nem szőlőből - almabor -- ajánlom figyelmébe a termelőknek --, meggybor
19. Sertéshúsos gőzölt tésztabatyuk - mittomén. Olyasmi lehet, mint a hortobágyi.
20. Pisztáciafagyi
21. Heirloom tomatoes - mittomén, 1000-féle paradicsomot ettem már.
22. Friss, vad erdei gyümölcsök - simán. Idén nyáron a kedvenc foglalatosságom lett a pákászkodás.
23. Foie gras - ha ezt így nem is, szinte minden viziszárnyas máját megkóstoltam már.
24. Rizs babbal - ha ezt így nem is, rizs és párolt zöldbab gyakran kerül köretként az asztalunkra, főleg zöldbabszezonban.
25. Disznósajt
26. Nyers Scotch Bonnet paprika - ez nem, de bogyiszlói, macskapöcse, cseresznyepaprika ,miazmás már volt
27. Dulce de leche - Houstonban volt ilyennel meglocsolt süti.
28. Osztriga
29. Baklava
- itthon is, Dalmáciában is.
30. Bagna cauda
31. Wasabi borsó
32. Clam chowder in a sourdough bowl - ez mi a retek?
33. Sós lassi - de az édeset jobban szeretem.
34. Sauerkraut - nem kicsit, télen alapvető táplálék. Meg diéta alatt. Nyersen is, székelyképosztának is.
35. Root beer float - broa
36. Konyak vastag szivarral - szivarhoz mindig kellett innom valamit, nem bírta a szájnyálkahártyám azt a brutál terhelést szárazon. Viszont inkább sört vagy bort szopogattam hozzá. Lehet, hogy ki kéne próbálni konyakkal is?
37. Clotted cream tea
38. Vodka jelly/Jell-O - jaja. Tizenix éve sokat jártunk bulizni itt tanyázó britekkel. Egyik házibulira Emma csinált.
39. Gumbo
40. Ökörfarok
41. Kecske curry - szerintem semmilyen körrit sem ettem.
42. Egész rovar - köszönöm, nem kérek.
43. Phaal - banyek, mennyi indiai kaja.
44. Kecsketej - jaja, dobozos, osanos.
45. Maláta whisky legalább húszezer forintos üvegből - múltkor hívott Kisze spanom, de annyira nem vonzott, hogy igent mondjak.
46. Fugu
47. Chicken tikka masala - banyek, mennyi indiai kaja.
48. Angolna - ez is hal, a halat meg szeretem, de szerintem ez még nem volt meg.
49. Krispy Kreme doughnut - maláj főnököm volt teljesen odáig érte, 2 hétig keresett ilyet tavaly Texasban. Nem tudom, talált-e.
50. Tengeri sün - nekem ez a rovarral azonos kategória.
51. Kaktuszgyümölcs
52. Umeboshi - simán. Ráadásul Wakayama kormányzóság a legnagyobb termelő belőle, ott meg erős a melóhelyem jelenléte.
53. Abalone - ezt még csak nem is tudom, hol lenne érdemes.
54. Paneer
- paneer-naan vagy spenótos paneer, ó igen.
55. McDonald’s Big Mac Meal
- ha számontartanám, akkor 2 kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor voltam "mekibe", de szerintem ilyet ettem.
56. Spätzle - fellengzős elnevezés a főtt tésztára, nokedlire :)
57. Martini-koktél - pedig jó lehet!
58. 8% fölötti alkoholtartalmú sör - azok a hollandiai kiruccanások az előző dekád végén...
59. Poutine - zsíros sültkrumpli fretyakkal. Annyira nem lesz ez jó, amennyire nem kell nekem.
60. Szentjánoskenyérfa - simán, szerintem belesütném kenyérbe.
61. S’mores - Texas. Volt ilyenes müzliszelet. Annyi elég is volt belőle.
62. Borjúmirigy - ez a rántott velő kategóriája. Miért is ne?
63. Kaolin - ez mit keres itt?
64. Currywurst
65. Durian - ha egyszer kijutok a céggel Malajziába.
66. Békacomb
67. Beignet, churro, elefántfül vagy funnel cake
68. Haggis - skót disznósajt, hadd szóljon
69. Fried plantain - sült banán, a trópusokon nagy tételben eszik gyomorkitöltönek, ide vele.
70. Chitterlings, vagy andouillette - disznóbélleves?
71. Gazpacho - paradicsomleves.
72. Kaviár and blini - kaviáros tarkedli? Fura.
73. Louche absinthe - még nem volt, csak pelinkovac. Az is ürmös.
74. Gjetost, vagy brunost - valami skandináv sajt.
75. Roadkill - döghús? Ezt hagyjuk meg az egyik hazai szubkultúrának.
76. Baijiu or shaojiu - rizspálinka. Ilyenből volt már, de nem 40, csak ~20%-os.
77. Hostess Fruit Pie - amerikai lokális marhaság.
78. Csiga
79. Lapsang souchong - valami tea. Miért ne?
80. Bellini - ilyen Mimóza-koktélos okosságnak néz ki.
81. Tom yum
82. Eggs Benedict
83. Pocky (Európában Mikado)
- csokis ropi. Német nyelvterületről hoztam 1-2 dobozzal.
84. Kóstoló-menü egy háromcsillagos Michelin étteremben
85. Kobe marha - bazi drága marhahús.
86. Nyúl

87. Gulyás
- ezen a héten 3x is :)
88. Virág
- ja, akácvirágot pl tutira pákászkodok minden évben
89. Ló - lópárizsit biztos, egyébként passz.
90. Criollo csoki
91. Spam - angolszász gyíkhúskonzerv
92. Puhapáncélos rák
93. Rózsa harissa - arabok Erős Pistája?
94. Harcsa - jaja, paprikásnak, túróstészta-ágyon.
95. Mole poblano - mexikói izé.
96. Bagel és lazacfilé - imádom. Üzleti úton ha van a szállodában, akkor tutira rámegyek.
97. Lobster Thermidor
98. Polenta - ez a puliszka olasz neve. Nyilván.
99. Jamaican Blue Mountain coffee - biztos más mint az 1000-féle másik kávé.
100. Kígyó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal