2007-04-12

Az ápr 11-i SC Lurdy DVD-je

Gondoltam, átfutom a tegnapi Lurdy-eseményen beszerzett DVD-t, hiszen van rajta MOM, van rajta SMS, van rajta MOF-os, ITIL-es okosság, van rajta GT meg Lepi, mi más kell még az embernek?

Hát, volt nagy meglepetés. A DVD-n ugyanis megnyitható állapotban fent van a TechNetBurda összes eddigi száma PDF-ben, iszonyatos mennyiségű prezi a TechEdről (ha végignézed, csepeg majd az izzadság a tekedről, ahogy Szőke kapitány mondaná) meg valami Airlift nevű, számomra (és google barátom számára) ismeretlen fesztiválról. Ezen túl egy csomó béta, 170 megányi doksi mindenféle témában, meg egy csomó tool. Az ember elsőre még azt hinné, hogy a tegnapi esemény anyagai is a DVD-n vannak, de hamar csalódik. A fájlok elméletileg a DVD-n vannak, de gyakorlatilag Office2007x formában. Hasonlóképpen a 2 héttel ezelőtti Management Summit anyagai. (Ezek lennének ugye a legfrissebb cuccok).

Ugyan az eszközök alkönyvtárban van egy PowerPointViewer.exe, de az nekem indításra azt mondja, hogy "The installation of this package failed". Istenem! Én nem installálni akarok, hanem megnézni pár prezit. Nagyvállalati környezetben az ember nem telepítget csak úgy ukmukkfukk mindenféle viewereket úri kedve szerint. Nincs ennek a szarnak portable-verziója? Úgyhogy akkor konvertáljunk online. Irány a Világ (kicsit villantottunk szanszkritos műveltséget, ha már a Vágó-castingon úgy teljesítettem, mint Győzike a 40Ft-os kérdésnél, nem érdekes) Szóval Zamzar azt kérdi: Have you ever wanted to convert files without the need to download software? Én meg mondom neki, hogy ha eddig nem is, most nagyon vágynék egy pptx->ppt-konverzióra. Filetype conversion is not currently supported for "pptx" -- feleli ő.

El kéne dönteni a Graphisoft park dunai-panorámás irodáiban, hogy most az új Office-t akarjuk-e propagálni (annak rettenetesen nyílt, XML-alapú, szabványos, ám jelenleg egyetlen rendszer által sem olvasható állományaival), vagy inkább a System Centert.

Remélem hamarosan letölthetőek lesznek az anyagok, és akkor már átlagemberek számára elérhető formátumban.

Félre ne értsetek, nem azt mondom, hogy az új formátumú fájlok
megtekintése megoldhatatlan feladat. Több-kevesebb utánajárással bárki hozzájut olyan windowsos géphez, amit agyoninstallálhat *.???x viewerekkel. Egyszerűen csak egy olyan
kényelmetlenségnek tarom ezt a konvertálgatásos, viewertelepítéses, újofiszlopós marhaságot, ami miatt egy csomóan bele sem fognak nézni az anyagokba. Pedig -- látatlanban mondom, mert pl az MMS-t távolról követtem, a Lurdyban meg ott voltam -- érdemes.

Címkék: , , ,

4 megjegyzés:

Időpont: 11:10 , Blogger Bala írta...

Szerintem neked erre van szükséged:
http://hopp.pcworld.hu/2786

Épp a napokban próbáltam ki, remekül működik. Felrakod, onnantól kezdve régi Office programok olvassák és írják az új formátumot. Mi több, ha egy docx-en jobb klattyintasz, találsz a menüben Mentés másként funkciót, ami program elindítása nélkül csinál neked DOC-ot belőle, oda, abba a mappába. Ha DOC-ra kattintasz jobb klatty, akkor meg DOCX-et. Bámulatos, hol tart ma a tudomány, nem?

(Azt persze nem néztem meg, hogy eközben hány száz megában üldögél a memóriában a teljes Office-programcsomag. :-P)

 
Időpont: 12:07 , Blogger Varánusz írta...

Köszi, Payskin, de nekem pont nem erre van szükségem. Erre a prezik készítőjének lett volna szükségük.

Nekem vagy egy installáció nélkül is használható egyszerű exe kell, amivel megnézhetem a preziket, vagy olyan prezi kell, amit néz a jelenleg telepített infrastruktúrám.

 
Időpont: 01:23 , Anonymous Névtelen írta...

vagy el kellene végre menni Apple-evangelistának!

 
Időpont: 08:58 , Blogger Varánusz írta...

Névtelen,

Én biztos, hogy nem megyek el Apple-evangelistának, mert az elmúlt 10 évben nem láttam bekapcsolt meket, az biztos.

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal